Általános Üzleti Feltételek
Az LEDGROW webáruház általános üzleti feltételei
I.
Alapvető rendelkezések
Grow technologies Kft.
Adószám: 09506225
Székhely: Školská 689/20, Nové Město, 110 00 Praha 1
E-mail: info@ledgrow.hu
(továbbiakban: „eladó“)
- Ezen üzleti feltételek szabályozzák az eladó és azon fizikai személy közötti jogokat és kötelezettségeket, aki vásárlási szerződést köt vállalkozói tevékenysége körén kívül fogyasztóként, vagy vállalkozói tevékenysége keretében (továbbiakban: „vásárló“) a www.ledgrow.hu internetes címen elérhető webes felületen keresztül. (továbbiakban „webáruház“).
- Az üzleti feltételek rendelkezései a vásárlási szerződés szerves részét képezik. A vásárlási szerződés eltérő rendelkezései előnyben részesülnek az üzleti feltételek rendelkezéseivel szemben.
- Ezen üzleti feltételek és a vásárlási szerződés magyar nyelven jönnek létre.
II.
Áruk és árak információja
- Az egyes termékek, beleértve az áruk egyedi árait és fő jellemzőit, az internetes áruház katalógusában találhatók. Az áruk árai az általános forgalmi adót, valamint az összes kapcsolódó díjat és a termék visszaküldésének költségeit is tartalmazzák, ha a termék természetéből adódóan nem küldhető vissza a szokásos postai úton. Az áruk árai érvényesek maradnak annak az időtartama alatt, amíg azok megjelennek az internetes áruházban. Ez a rendelkezés nem zárja ki a vásárlási szerződés egyedi feltételek alapján történő megkötését.
- Az internetes áruház katalógusában található összes termék bemutatása tájékoztató jellegű, és az eladó nem köteles megkötni a vásárlási szerződést az adott termékkel kapcsolatban.
- Az internetes áruházban közzétett információk az áruk csomagolásával és szállításával kapcsolatos költségekről is tartalmaznak részleteket. Az áruk csomagolásával és szállításával kapcsolatos költségek az internetes áruházban csak azokra az esetekre vonatkoznak, amikor a terméket a Cseh Köztársaság területén szállítják ki. Az esetleges árkedvezményeket az áruk vételárának egymással nem lehet kombinálni, hacsak az eladó és a vásárló másként nem állapodik meg.
- Ha az akciós kuponon nincsenek részletes információk a érvényességi időről vagy szabályokról, mindig az akció részleteiről és szabályairól szóló cikkben találhatók.
III.
Rendelés és vásárlási szerződés megkötése
- A távolsági kommunikációs eszközök használatával történő vásárlással kapcsolatos költségek (internetkapcsolat költségei, telefonhívások költségei) a vásárlót terhelik.
- Ezek a költségek nem térnek el a normál tarifától.
- A vásárló a következő módon helyezi el a rendelését:
- a saját ügyfélfiókján keresztül, ha előzetesen regisztrált az internetes áruházban,
- a regisztráció nélküli rendelési űrlap kitöltésével.
- A rendelés feladásakor a vásárló kiválasztja a terméket, a termékek számát, a fizetési és szállítási módot. A rendelés elküldése előtt a vásárlónak lehetősége van ellenőrizni és módosítani az általa megadott adatokat. A vásárló az "Rendelés" gombra kattintva küldi el a rendelést az eladónak. A rendelésben szereplő adatokat az eladó helyesnek tekinti. A rendelés érvényességének feltétele az összes kötelező adat kitöltése az űrlapon, valamint a vásárló megerősítése arról, hogy megismerte ezeket az üzleti feltételeket.
- Az eladó azonnal a rendelés megkapása után visszaküldi a vásárlónak a rendelés fogadásáról szóló visszaigazolást az általa megadott e-mail címre. Ez a visszaigazolás automatikus és nem minősül szerződéskötésnek. A visszaigazolás melléklete az eladó aktuális üzleti feltételei. A vásárlási szerződés akkor jön létre, amikor az eladó azonnal elfogadja a rendelést. A rendelés elfogadásáról szóló értesítés a vásárló e-mail címére kerül elküldésre.
- Abban az esetben, ha az eladó nem tudja teljesíteni az egyik a rendelésben szereplő követelményt, az eladó módosított ajánlatot küld a vásárló e-mail címére. A módosított ajánlatot új vásárlási szerződési javaslatnak tekintik, és a vásárlási szerződés ilyen esetben a vásárló általi elfogadás megerősítésével jön létre az eladó e-mail címére, amelyet ezen üzleti feltételek tartalmaznak.
- Az összes által az eladó által elfogadott rendelés kötelező. A vásárló lemondhatja a rendelést addig, amíg az eladó nem küldte el a rendelés elfogadásáról szóló értesítést.
- A vásárló telefonon vagy az eladó ebben az üzleti feltételben megadott e-mail címén keresztül mondhat le egy rendelést.
- Amennyiben a webáruházban a termék árának feltüntetésekor vagy a rendelés folyamata során az eladó részéről nyilvánvaló technikai hiba történik, az eladó nem köteles szállítani a terméket a teljesen hibás áron, még akkor sem, ha a vásárlónak az üzleti feltételek szerint automatikus rendelési visszaigazolást küldtek. Az eladó haladéktalanul értesíti a vásárlót a hibáról, és módosított ajánlatot küld a vásárló e-mail címére. A módosított ajánlatot új vásárlási szerződési javaslatnak tekintik, és a vásárlási szerződés ilyen esetben a vásárló általi elfogadás megerősítésével jön létre az eladó e-mail címére, amelyet ezen üzleti feltételek tartalmazna
IV.
Ügyfélfiók
- A vásárló regisztrációja alapján az internetes áruházban a vásárló hozzáférhet az ügyfélfiókjához. Az ügyfélfiókban a vásárló rendeléseket is leadhat. A vásárló a regisztráció nélkül is rendelhet árut.
- Az ügyfélfiókba történő regisztráció és az áru rendelése során a vásárlónak kötelessége pontosan és igazán megadni az összes információt. Az ügyfélfiókban megadott adatokat a vásárlónak minden változás esetén frissítenie kell.
- Az ügyfélfiókban és az áru rendelésekor megadott adatokat az eladó helyesnek tekinti. Az ügyfélfiókhoz való hozzáférés a felhasználónév és a jelszó segítségével biztosított.
- A vásárló köteles titokban tartani azokat az információkat, amelyek szükségesek az ügyfélfiókjához való hozzáféréshez.Az eladó nem felelős az ügyfélfiók esetleges visszaéléseért harmadik fél részéről.
- A vásárló nem jogosult harmadik személyeknek az ügyfélfiók használatát lehetővé tenni.
- Az eladó törölheti az ügyfélfiókot, különösen abban az esetben, ha a vásárló hosszabb ideje nem használja az ügyfélfiókját, vagy ha a vásárló megsérti kötelezettségeit a vásárlási szerződés és ezek az üzleti feltételek szerint.
- A vásárló tudomásul veszi, hogy az ügyfélfiók nem feltétlenül elérhető folyamatosan, különösen az eladó hardver- és szoftverberendezésének szükséges karbantartása, vagy harmadik felek hardver- és szoftverberendezésének szükséges karbantartása miatt.
V.
Fizetési feltételek és termékszállítás
- A termék árát és a vásárlási szerződés alapján a termék szállításával kapcsolatos esetleges költségeket a vásárló a következő módon fizetheti ki:
- átutalással az Erste vezetett HU67 1160 0006 0000 0001 9979 3503 számú számlára,
- átutalással a fizetési átjárón keresztül,
- készpénzben utánvéttel a termék átvételekor.
- A vételáron felül a vásárlónak meg kell fizetnie az eladó csomagolással és a termék szállításával kapcsolatos költségeket a megállapodott összegben. Hacsak nem állítják külön, a termék szállításával kapcsolatos költségeket is a vételárnak tekintik.
- Készpénzfizetés esetén a vételár a termék átvételekor esedékes. Banki átutalás esetén a vételár a vásárlási szerződés megkötésétől számított 7 napon belül esedékes.
- Bankkártyás fizetés esetén a vásárló a megfelelő elektronikus fizetési szolgáltató utasításai szerint jár el.
- Banki átutalás esetén a vásárló fizetési kötelezettsége akkor teljesül, amikor a megfelelő összeg jóváíródik az eladó bankszámláján.
- Az eladó nem kér előre semmilyen letétet vagy hasonló fizetést a vásárlótól. A termék elküldése előtti fizetés nem előleg.
- Az adóigazgatási törvény értelmében az eladónak ki kell állítania a vásárlónak a számlát. Zároveň köteles az elfogadott bevételeket az adóhatóság online rendszerébe bejelenteni, technikai hiba esetén legkésőbb 48 órán belül.
- A terméket a vásárlónak az alábbi módon szállítják: a vásárló által az rendelésben megadott címre a vásárló által meghatározott csomagátvételi pont címére, ha van ilyen A szállítási mód kiválasztása az áru rendelésekor történik. A termék szállításával kapcsolatos költségek a vásárló rendelésében és az eladó által küldött rendelési visszaigazolásban találhatók.
- Ha a szállítási mód a vásárló külön kérésére történik, a vásárló viseli az ezzel járó kockázatot és esetleges további költségeket. Ha a vásárló köteles átvenni a terméket az általa megrendelt helyre a vásárlási szerződés alapján, a vásárlónak kötelessége a terméket átvenni a szállításkor. Ha a vásárló miatt a terméket ismételten vagy az eredeti megrendelésben meghatározottól eltérő módon kell kiszállítani, a vásárlónak a termék ismételt kiszállításával vagy a módosított kiszállítás költségeit kell fedeznie.
- A vevőnek a fuvarozótól történő átvételkor ellenőriznie kell a termék csomagolásának sértetlenségét, és az esetleges hibákat azonnal be kell jelentenie a fuvarozónak. Ha a vevő a csomagolás sértetlenségét sérülésnek találja, és az arra utaló jeleket talál, a vevő nem köteles átvenni a küldeményt a fuvarozótól.
- Az eladó kiállít egy adószámlát a vásárlónak. Az adószámla a szállított áruhoz csatolva kerül megküldésre.
- A vásárló a teljes vételárat, beleértve a szállítási költségeket, a termék tulajdonjogával szerezheti meg, de legkorábban a termék átvételével. A véletlen károk, a termék károsodása vagy elvesztése felelőssége a vásárlóra
VI.
Szerződéstől való elállás
- A vásárló, aki a vásárlási szerződést nem vállalkozóként, hanem fogyasztóként kötötte meg, jogosult elállni a vásárlási szerződéstől.
- Az elállásra jogosító határidő 14 nap, és a következő időpontokban számítható:
- a termék átvételének napjától,
- az utolsó termékszállítmány átvételének napjától, ha a szerződés tárgya többféle termék vagy több részletben történő szállítás,
- A vásárló többek között nem mondhat le a vásárlási szerződéstől:
- szolgáltatás nyújtása esetén, ha az előzetes beleegyezésével az elállási határidő lejárta előtt teljesítésre került, és a eladó a szerződéskötés előtt tájékoztatta a vásárlót arról, hogy ilyen esetben nincs joga elállni a szerződéstől,
- olyan áru vagy szolgáltatás szállítása esetén, amelynek ára a pénzügyi piac ingadozásaitól függ, a kereskedő akaratától függetlenül, és amely az elállási időszak alatt bekövetkezhet.
- Az elállási határidő betartása érdekében a vásárlónak az elállási nyilatkozatot az elállási határidőn belül kell elküldenie. A vásárló az elállási jogát gyakorolhatja az eladó által nyújtott elállási nyilatkozat mintájával. Az elállási nyilatkozatot a vásárló az eladó e-mail címére vagy az üzleti feltételekben megadott postacímre küldi el. Az eladó az elállási nyilatkozatot azonnal visszaigazolja a vásárlónak.
- Az elálló vásárlónak kötelessége 14 napon belül visszaküldeni az árut az eladónak. A vásárló viseli az áru visszaküldésével kapcsolatos költségeket, még akkor is, ha az árut a természetes postai úton nem lehet visszaküldeni.
- Ha a vásárló eláll a szerződéstől, az eladó az elállástól számított 14 napon belül visszatéríti az összes pénzt, beleértve a tőle kapott szállítási költségeket is, ugyanazzal a módszerrel. Az eladó csak akkor téríti vissza a pénzt más módon, ha a vásárló ezzel egyetért, és ezáltal neki további költségek nem merülnek fel.
- Ha a vásárló más, mint a legolcsóbb áru szállítási módját választja, amelyet az eladó kínál, az eladó visszatéríti a termék szállítási költségeit a legolcsóbb kínált szállítási mód összegével.
- Ha a vásárló eláll a szerződéstől, az eladó nem köteles visszatéríteni a kapott pénzt a vásárlónak, amíg a vásárló meg nem adja az árut, vagy be nem bizonyítja, hogy az eladónak elküldte az árut. Az árut a vásárlónak sértetlenül, nem használtan és nem szennyezett állapotban kell visszaküldenie, ha lehetséges, az eredeti csomagolásban. Az áruval kapcsolatos kártérítési követelést az eladó egyoldalúan elszámolhatja a vásárló visszatérítési igényével szemben.
- Az eladó jogosult elállni a vásárlási szerződéstől, ha a készlet elfogyott, a termék nem elérhető, vagy a gyártó, importőr vagy szállító megszakította a termék gyártását vagy importját. Az eladó az elállást követő 14 napon belül értesíti a vásárlót az elállásról e-mail címen keresztül, és visszatéríti az összes pénzt, beleértve a vásárlástól származó összes költséget, ugyanazzal a módszerrel, vagy a vásárló által meghatározott módon.
VII.
Hibás teljesítésből eredő jogok
- Az eladó felelős a vásárlónak azért, hogy a termék átvételekor hibátlan legyen. Különösen az eladó felel a vásárlónak azért, hogy a vásárlás pillanatában a termék:
- rendelkezik azokkal a tulajdonságokkal, amelyeket az felek megállapodtak, és ha nincs megállapodás, akkor olyan tulajdonságokkal rendelkezik, amelyeket az eladó vagy a gyártó leírt, vagy amelyeket a vásárló elvárhat a termék jellegének és a reklámozás alapján,
- alkalmas azokra a célokra, amelyekre az eladó megadja a használati utasítást, vagy amelyekre az ilyen típusú termék általában használatos,
- megfelel a minőségben vagy kivitelben meghatározott mintának vagy mintának, ha a minőséget vagy kivitelt a minta vagy minta szerint határozták meg,
- megfelelő mennyiségben, mértékben vagy tömegben van, és
- megfelel a jogszabályi előírásoknak.
- Ha egy hiba a termék átvételekor jelentkezik, akkor feltételezhetjük, hogy a termék hibás volt már az átvételkor. A vásárlónak jogában áll érvényesíteni a hibás teljesítésből eredő jogait, amelyek egy fogyasztási cikk esetében a átvételtől számított húsz hónapon belül jelentkeznek. Ezt a rendelkezést nem alkalmazzák az alacsonyabb áron eladott termékekre, amelyeknél a hibát a megállapodott alacsonyabb ár indokolja, a termék normál használatából adódó kopásra, használt termékekre, a vásárlás pillanatában meglévő hiba esetén, vagy ha a termék jellegéből adódik.
- Hibajelentés esetén a vásárló kérheti:
- az új termék cseréjét,
- a termék javítását,
- az árleszállítást,
- a szerződéstől való elállást.
- A vásárlónak joga van elállni a szerződéstől:
- ha a termék lényeges hibát tartalmaz,
- ha a terméket nem lehet rendeltetésszerűen használni, mert ismétlődő hibák vagy hibák jelentkeznek a javítás után,
- ha a termék több hibát tartalmaz.
- Az eladó köteles elfogadni a hibajelzést bármely üzletében, ahol a hibajelzés befogadása lehetséges, valamint a székhelyén vagy üzleti helyén is. Az eladó köteles kiadni a vásárlónak egy írásos visszaigazolást arról, hogy a vásárló mikor érvényesítette a jogait, mi a reklamáció tartalma, és milyen módon kéri a vásárló a reklamáció rendezését, valamint a reklamáció rendezésének dátumáról és módjáról szóló visszaigazolást, beleértve a javítás végrehajtásának megerősítését és annak időtartamát, vagy a reklamáció elutasításának írásos indoklását.
- Az eladó vagy az általa megbízott munkavállaló azonnal dönt a reklamáció ügyében, bonyolultabb esetekben három munkanapon belül. Ezen időszak alatt nem számítja bele a termék vagy szolgáltatás jellegének megfelelő szakmai értékeléshez szükséges idő. A reklamációt, beleértve a hiba javítását, azonnal és legkésőbb a reklamáció érvényesítésétől számított 30 napon belül kell rendezni, hacsak az eladó és a vásárló nem állapodik meg hosszabb határidőben. A határidő letelte a szerződés súlyos megszegésének számít, és a vásárlónak jogában áll elállni a vásárlási szerződéstől. A reklamáció érvényesítésének pillanataként azt a pillanatot kell tekinteni, amikor a vásárló kifejezi az akaratát (hibás teljesítési jog érvényesítése) az eladó felé.
- Az eladó írásban tájékoztatja a vásárlót a reklamáció eredményéről.
- A vásárlónak nem áll jogában a hibás teljesítésből eredő jogok érvényesítése, ha a vásárló a termék átvétele előtt tudta, hogy a termék hibás, vagy ha a hibát a vásárló maga okozta.
- Egy jogos reklamáció esetén a vásárlónak joga van az eljárással kapcsolatos ésszerű költségeinek megtérítésére. Ezt a jogot a vásárló egy hónapon belül a garancia időszakának lejárta után gyakorolhatja meg. A reklamáció módjának kiválasztása a vásárlót illeti.
VIII.
Közvetítés
- A szerződő felek kölcsönösen elektronikus levelezés útján közvetíthetnek minden írásbeli levelezést.
- A vásárló a kereskedő részére a jelen üzleti feltételekben megadott e-mail címre közvetíti a levelezést. A kereskedő a vásárló részére a vásárló fiókjában vagy a megrendelésben megadott e-mail címre közvetíti a levelezést.
Ezen üzleti feltételek 2024. január 1-jétől érvényesek.